T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
KURUMUN AMACI VE GÖREVİ
3294 SAYILI KURULUŞ KANUNUN AMACI; Fakru zaruret içinde bulunan vatandaşlar ile her ne suretle olursa olsun Türkiye’ye kabul edilmiş veya gelmiş muhtaç durumda kişilere yardım etmek, Sosyal adaleti pekiştirici tedbirler alarak gelir dağılımının adilane bir şekilde tevzi edilmesini sağlamak, Sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı teşvik etmek.
Anayasamızda belirtilen Sosyal Devlet ilkesinden hareketle, 1986 yılında 3294 sayılı Kanunla; Yoksul vatandaşlarımızın desteklenmesi, Toplumsal dayanışma bilincinin güçlendirilmesi, Sosyal barışın korunması amacıyla Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu (SYDTF) ve Türkiye genelinde İllerde Vali, İlçelerde ise Kaymakam başkanlığında Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları (SYDV) kurulmuştur. Buna paralel olarak da Bayraklı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı, 3294 sayılı kanunla kurulan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonunda toplanan kaynağın ülke çapında ihtiyaç sahibi vatandaşlara nakdi ve ayni olarak dağıtılmak ve bu Kanunun amacına uygun faaliyet ve çalışmalarda bulunmak amacıyla …./09/2008 tarihinde kurularak hizmet vermeye başlamıştır.
KURUMUN SAĞLADIĞI YARDIM VE HİZMETLER
1. Şartlı Eğitim, Şartlı Sağlık Yardımları
Şartlı Eğitim ve Sağlık Yardımları Programı, Türkiye’de, yoksulluk nedeniyle eğitim ve sağlık alanında sunulan hizmetlerden faydalanamayan muhtaç durumdaki ailelerin nakit transferleri yoluyla bu hizmetlere ulaşmasını hedeflemektedir. Şartlı Eğitim ve Şartlı Sağlık Yardımları, 3294 sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu kapsamında;
Yoksulluk nedeniyle çocuklarını okula gönderemeyen ya da okuldan almak zorunda kalan, okul öncesi çocuklarının sağlık kontrollerini düzenli olarak yaptıramayan ve doğumlarını bir sağlık kuruluşunda gerçekleştiremeyen yoksul durumdaki aileleri desteklemeyi hedefleyen nakdi bir sosyal yardım programıdır.
2. Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Nakit Sosyal Yardım Programı
Toplumlarda farklı gruplar yoksulluktan farklı derecelerde etkilenmektedir. Kadınların yoksullukla karşılaşma riskinin göreceli olarak diğer gruplardan daha yüksek olduğu bilinmektedir. Özellikle eşi vefat etmiş kadınların hem çocuklarına bakmak hem de çalışmak zorunda olması gibi sorunlar yoksulluk riskini arttıran önemli nedenlerdendir.
Bu durumlarla karşılaşan kadınlar yoksulluğun en ciddi boyutu olan mutlak yoksulluk sınırında yaşamak zorunda kalmaktadır.
Kadınların yoksulluktan daha fazla etkilendiği gerçeğinden hareketle oluşturulan “Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Yönelik Yardım Programı” 2012 yılında uygulanmaya başlanmıştır.
3. Muhtaç Asker Ailelerine Yönelik Yardım Programı
Yardım kapsamında askere gitmiş/gidecek olan kişinin, kanunda kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmayan ve askerlik dolayısıyla dönemsel yoksulluk riski bulunan, fakir ve muhtaç durumda olduğu Mütevelli Heyet kararıyla tespit edilen resmi nikahlı eşi ve annesi/babası bu yardım programından faydalanabilmektedir.
4. Muhtaç Asker Çocuğu Yardım Programı
Asker Çocuğu: Muhtaç asker ailelerine yönelik düzenli nakit yardım programı (MAAY) kapsamındaki askerin 18 yaşını doldurmamış ve evli olmayan çocuğudur.
Asker Çocuğu Yardım Programı Fayda Sahibi : 3294 sayılı yasa kapsamında asker çocuğu yardım programından yararlanan 18yaşını doldurmamış ve evli olmayan çocuğu kapsamaktadır.
Asker Çocuğu Yardım Programı Hak Sahibi : Muhtaç asker ailelerine yönelik düzenli nakit yardım Programından (MAAY) asker eşi olarak faydalanan ve asker çocuğuyla aynı hanede yaşayan kişiyi kapsamaktadır.
5. Öksüz/Yetim Yardım Programı
Öksüz Aylığı: Bu yardım programı kapsamında olan annesi ölmüş, 18 yaşını doldurmamış ve evli olmayan çocukları kapsamaktadır.
Yetim Aylığı: Bu yardım programı kapsamında olan babası ölmüş, 18 yaşını doldurmamış ve evli olmayan çocukları kapsamaktadır.
Öksüz/Yetim Yardım Programı Fayda Sahibi : 3294 sayılı yasa kapsamında öksüz/yetim yardım programından yararlanan 18 yaşını doldurmamış ve evli olmayan çocuklardır.
Öksüz/Yetim Yardım Programı Hak Sahibi : Bu yardım programı kapsamında olan yetim/öksüz çocukla birlikte aynı hanede yaşayan annesi, babası veya yetim/öksüz çocukla aynı hanede yaşayan kanuni vasisi, bu da yoksa çocukla birlikte aynı hanede yaşayan 18 yaş üstü akrabasıdır.
Öksüz/yetim yardım programında, şartları sağlayan hak sahibi kişilere, çocuk başına aylık 100 TL olmak üzere her iki ayda bir düzenli nakdi ödeme yapılmaktadır. Ödemeler, programın hak sahibine PTT aracılığı ile yapılmaktadır. Hanede birden fazla öksüz/yetim bulunması durumunda, her bir öksüz/yetim için yardım başvurusu alınarak ve şartları sağlaması halinde her bir çocuğa ayrı ödeme yapılmaktadır.
6. Yabancılara Yönelik Sosyal Uyum Yardım Programı
Yabancılara Yönelik Sosyal Uyum Yardım Programı, AB mali kaynakları ile finanse edilen süreli ve nakdi bir yardım programıdır. Yabancılara Yönelik Sosyal Uyum Yardım Programında, yardımdan faydalanma şartları Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü, Kızılay, WFP (Kızılay ve Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı) ve ECHO (Avrupa Komisyonu İnsani Yardım ve Sivil Koruma Genel Müdürlüğü) tarafından belirlenmekte, başvuruların alınmasından, ödeme listesinin oluşturulmasına kadar işlemler Vakıflar, Genel Müdürlük ve Kızılay Hizmet Merkezleri tarafından, ödeme süreçlerine ilişkin iş ve işlemler ise, WFP tarafından yürütülmektedir. Yabancılara Yönelik Sosyal Uyum Yardım Programına başvurular, resmi olarak ikamet edilen yerdeki Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına veya Kızılay tarafından yabancı nüfusunun yoğun olduğu ilçelerde hizmete sunulacak olan Hizmet Merkezleri’ne yapılır. Bu nedenle, yardım başvurusunda bulunan kişinin resmi ikametinin, başvuru yapılan SYD Vakfının sınırları içinde olması gerekmektedir.
7. Genel Sağlık Sigortası (GSS)
2006 yılında 5510 sayılı "Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu" ile uygulamaya konulan, ancak 2012 yılına kadar yeşil kartlılar ile kayıt dışı kesimin kapsam dışı bırakıldığı Genel Sağlık Sigortası uygulamasında, 01.01.2012 tarihinden itibaren kapsam dışı bırakılanlar da zorunlu olarak yer almaya başladı. Söz konusu tarihten itibaren yeşil kart uygulaması sona ererken, yeşil kart vizesi dolanlar ve herhangi bir sağlık güvencesi bulunmayanların, 01.01.2012 tarihinden itibaren Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfına gelir tespiti için başvuruları alınmaktadır.
8. Yaşlılık Aylığı, Engelli Aylığı (2022 Sayılı Yasa Uygulaması)
2022 sayılı Kanuna göre; herhangi bir Sosyal Güvenlik Kurumundan bir gelir veya aylık hakkından faydalanmayan ve aylık ortalama geliri düşük olan “Muhtaç” Türk Vatandaşlarından, 65 yaşını doldurmuş Yaşlılar ile 18 yaşından büyük Engelliler ve Kanunen bakmakla yükümlü olduğu 18 yaşını tamamlamamış Engelli yakını bulunan kimselere aylık bağlanmaktadır.
9. Yakacak Yardımları
2002 yılından bu yana yürütülmekte olan yoksul ailelere bedelsiz kömür yardımı uygulaması devam etmektedir.
10. Fon Kurulu/Yönetim Kurulu Onayı ile sağlanan Sosyal Hizmetler
Gelir getirici (Bireysel İş Kurma ve Hayvancılık Projeleri)
İstihdam Eğitimi / Meslek Edindirme Kursları
Sosyal Hizmet Projeleri, hazırlamak ve desteklemek
VAKFIMIZIN ÇALIŞMA YÖNTEMİ
Başvuruları alınan kişilerin Kimlik, Adres, Sosyal Güvenlik, Araç, Tapu ve Vergi Mükellefiyeti sorgulamaları Bütünleşik Sosyal Yardım Bilgi Sistemi tarafından internet üzerinden otomatik yapılır,
Sosyal Yardım ve İnceleme Görevlileri tarafından başvuruda bulunan kişinin ikameti ziyaret edilerek Sosyal İnceleme Raporu düzenlenir.
Yardım talebinde bulunan başvuru dosyaları belirlenen tarihlerde toplanan Mütevelli Heyetinde değerlendirilerek karara bağlanır.